header.jpg

Kolektor słoneczny

julita.kowalska
Dodano: 20 Sty 2014, 15:07
Chcę zacząć oszczędzać. Dlatego zdecydowałam się na kupnoi kolektora słonecznego. tutaj znalazłam kilka rodzai http://www.sjsgroup.pl/pl/sklep/kategoria/kolektory-sloneczne,486,1173,1.html . Nie znam się na tym, dlatego pytam. Jaki jest najlepiej kupić?
magda.jarosinska
Dodano: 13 Lut 2014, 10:35
Z tego co wiem kolektory próżniowe wykazują większą wydajność energetyczną niż płaskie, szczególnie w okresie zimowym.
janek09.janek09
Dodano: 1 Cze 2014, 01:33
Może ktoś użytkuje taki system?
anita.zenik
Dodano: 5 Sie 2014, 11:40
Również coraz bardziej przekonuje mnie ta metoda , byłam ostatnio u znajomych którzy zakupili kolektory akurat od: http://e-pasaz.pgnig.pl/katalog-produktow i są zadowoleni , zobaczymy kiedy im się to zwróci. Jest duży wybór z firm dlatego trudno się na jakąś konkretną zdecydować.
michal.zagan
Dodano: 14 Paź 2014, 11:05
Świetnym pomysłem jest połączenie kolektorów słonecznych z instalacją pompy ciepła. Pompa wykorzystuje energię wytworzoną przez kolektory i zasila nią sprężarkę która podnosi temperaturę pozyskaną ze źródła zewnętrznego. Całość pozwala bardzo obniżyć miesięczne koszty eksploatacji. Pompy ciepła stają się obecnie coraz bardziej popularne w związku z ich wieloma zaletami - można poczytać o nich na stronie http://www.sunday-ogrzewanie.pl
pawel.motes
Dodano: 14 Gru 2014, 09:10
Dzień dobry
Piszę do Państwa ponieważ od marca przyszłego roku planuje rozpocząć budowę swojego wymarzonego domu. Chciałbym się dowiedzieć coś na temat montażu kolektorów słonecznych.
Dokładnie czy jak to działa , ile energii może wytworzyć taki zestaw i jak ją magazynować?
Czy istnieje jakieś dofinansowanie do kolektorów np.: z UE?
W późniejszym czasie potrzebowałbym także pomocy przy wyborze konkretnej firmy zajmującej się montażem takich kolektorów. Mieszkam w woj. Podkarpackim i to głownie z tego okręgu potrzebowałbym informacji o konkretnych firmach.